NIEUWS

Groente en fruit goedkoper maken levert enorme gezondheidswinst op

Een studie van de Tufts University loog er niet om: lageren prijzen van gezonde producten als groente en fruit zouden een enorme gezondheidswinst opleveren. Zij berekenden dat een prijsverandering van 10% zou resulteren in 23.174 minder mensen die overlijden als gevolg van hersenbloedingen en –infarcten, diabetes en coronaire hartziekten
maandag 4 december 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (759)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:

Subsidie actieplan goedgekeurd

Wij gaan door! Onze subsidieaanvraag, ingediend door het GroentenFruit Huis, voor fase 2 van het actieplan is namelijk goedgekeurd door de minister van Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit. 
donderdag 30 november 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (48)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:
12345678910Laatste
Documenten

Kamerbrief met de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Staatssecretaris Van Dam (EZ) en minister Schippers (VWS) sturen de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit aan de Tweede Kamer. Dit actieplan richt zich op het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit in Nederland.
Kamerbrief in pdf

Slotverklaring Voedseltop 2017
Pdf Slotverklaring

Over Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Chain Magazine Juli 2017- Nationaal Actieplan Groenten en Fruit 

Resultaten PPS Project ‘Meer groente en fruit is goed voor iedereen’
Als er meer groente en fruit wordt gegeten, verbetert naast de volksgezondheid, vanzelfsprekend ook de marktpositie van telers en handelaren. Maar hoe verleid je consumenten tot het eten van de aanbevolen hoeveelheden? In dit PPS-project is dit voor specifieke doelgroepen (jonge kinderen, scholieren, werknemers en gasten in de horeca) in real life situaties onderzocht.
Pdf brochure resultaten 'Meer groente en fruit is goed voor iedereen'

Documenten

Verslag lancering 'Ga voor Kleur' 
Met het starten van de video ‘Ga voor kleur’ lanceerde staatssecretaris Martijn van Dam gistermiddag de gelijknamige actie in de kleurrijke Markthal in Rotterdam. De campagne is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en uitgevoerd door Food Cabinet. Het doel: gedragsverandering bij de consument naar een hogere consumptie van groenten en fruit.
Download hier het verslag

Ga voor Kleur in Fruitmasters Magazine
I
n de nieuwste editie van Fruitmasters Magazine wordt extra aandacht besteed aan Ga voor Kleur. Lees hier meer. Ook zijn er voor de kinderen kleurrijke breinkrakers waarmee een leuke prijs te winnen valt. 

Pledge Vegetable Summit 
Lees hier de Engelstalige pledge van GroentenFruit Huis en het Nationaal Actieplan Groente en Fruit namens de Nederlandse groente en fruit-sector voor de Vegetable Summit van 24 Oktober 2017 in Londen.