Social media campagne voor Italiaanse groenten en fruit
Begin maart is in Italië de social media-campagne 'Ik steun Italiaanse groenten en fruit' gelanceerd om consumenten te verzekeren van de kwaliteit en veiligheid van Italiaanse producten te midden van de huidige wereldwijde bezorgdheid rondom COVID-19. Deze campagne is bedoeld om de Italiaanse AGF-sector te ondersteunen door het bewustzijn te vergroten dat de kwaliteit en veiligheid van groenten en fruit niet worden aangetast door het coronavirus.

De campagne is een initiatief van de Associazione Nazionale Le Donne dell'Ortofrutta; een vereniging die vrouwelijk ondernemerschap in de groente- en fruitindustrie bevordert en ondersteuning biedt in de vorm van consumenteneducatie.
“De boodschap is simpel en wordt ook ondersteund door EFSA, de European Food Safety Agency: er is geen overdracht van coronavirus via voedsel ", aldus Alessandra Ravaioli, de voorzitter van de vereniging. Ravaioli voegde eraan toe dat de consumptie van meer groenten en fruit het immuunsysteem een boost geeft en juist in de huidige omstandigheden zou moeten worden aangemoedigd.
De campagne heeft zowel in Italië als in de rest van de wereld enthousiaste reacties ontvangen, waarbij in de eerste paar uur na de lancering al duizenden mensen hebben deelgenomen.
De campagne "Ik steun Italiaanse groenten en fruit" is te vinden op Facebook en Instagram.