Download hieronder het volledige rapport.
Samen met supermarkt Dirk heeft het NAGF in 2018 al aangetoond dat consumenten met een paar relatief simpele duwtjes meer groenten en fruit kopen in de supermarkt (zie Ga voor Kleur Lab). Naar aanleiding van dit onderzoek ging het NAGF ook met partners in de out-of-home sector aan de slag met de ontwikkeling van verschillende nudges.
Zo heeft het NAGF samen met experts verkenningen gedaan bij een groot familierestaurant, een bedrijfsrestaurant en een dierentuin. Door de coronacrisis zijn niet alle nudges in de praktijk getest, maar er liggen weldoordachte ideeën klaar om gebruikt te worden.

Eten van meer groenten en fruit makkelijker maken
"In deze publicatie geven wij inkijk in de nudges en bieden wij inspiratie aan partners die consumenten ook willen aansporen om meer groenten en fruit te eten. Samen kunnen we het eten van meer groenten en fruit makkelijker maken", aldus Karin Bemelmans, coördinator van het NAGF.
Verder is het NAGF samen met een retailer aan het testen of nudging in de online verkoopomgeving invloed heeft op de samenstelling van het winkelmandje.
Meer informatie: info@nagf.nl