Projecten

Ga voor Kleur Lab
In de maanden oktober en november 2018 is gedurende 6 weken het Ga voor Kleur Lab in een filiaal van supermarktketen Dirk uitgevoerd.
Bekijk project
Arts en Groenten
Met het project Arts en Groenten zet het NAGF, samen met Vereniging Arts en Leefstijl, in op een toename van de groente- en fruitconsumptie in Nederland.
Bekijk project
Veggipedia
Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) is dé kennispartner als het om groenten en fruit gaat in Nederland; ook online. Met het unieke informatieplatform Veggipedia blijft het NAGF alle doelgroepen in Nederland voorzien van onafhankelijke informatie over groenten en fruit.
Bekijk project
Dutch Food Week
Tijdens de Dutch Food Week bundelden het NAGF, cateraars en diverse andere partijen hun krachten voor meer groenten en fruit in de kantine.
Bekijk project
VitaMini's
Begin 2018 en 2019 stond een grote spaaractie bij retailer Lidl geheel in het teken van groenten en fruit. Het NAGF is hier actief bij betrokken geweest.
Bekijk project
Filefruit
De actie Filefruit staat in het teken van het eten van fruit onderweg als nieuw eetmoment. Filefruit is opgezet door het NAGF en de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO).
Bekijk project
Gezonde Schoollunch
Wat is het effect van een gezonde schoollunch op het eetgedrag van kinderen? Dit en meer wordt onderzocht in het project ‘Gezonde Schoollunch’ waar drie basisscholen in Nederland aan meedoen.
Bekijk project
Peas Please
In oktober 2017 heeft de Food Foundation haar actie Peas Please gelanceerd tijdens de eerste Vegetable Summit. Het NAGF heeft samen met GroentenFruit Huis als enige buitenlandse organisatie hieraan bijgedragen.
Bekijk project
Bereidingsvideo's
Groentebereidingen zijn hot in de horeca en er is veel aandacht voor alternatieven op vlees en vis. Om chefs op weg te helpen, hebben Dutch Cuisine en het NAGF in samenwerking met Gastronomixs 20 inspirerende video’s gemaakt met groenten in de hoofdrol.
Bekijk project
Nederland Proeft
Het NAGF heeft samen met telersvereniging ZON meegewerkt aan seizoen vier en vijf van het RTL4 televisieprogramma Nederland Proeft.
Bekijk project
Negenmaandenbeurs
In 2018 en 2019 verzorgde het NAGF vanaf een eigen stand workshops op de Negenmaandenbeurs.
Bekijk project
Horecava
In 2018 en 2019 maakte het NAGF deel uit van de Veggie & Fruit Markt op de Horecava.
Bekijk project
Healthy Food Congres
Het Healthy Food Congres is een samenwerking tussen zorgprofessionals en de voedingstuinbouw met als doel gezamenlijk de groenteconsumptie te stimuleren. Het NAGF heeft het Healthy Food Congres ondersteund en was betrokken bij de organisatie. 
Bekijk project
Huishoudbeurs
Begin 2019 inspireerde het NAGF bezoekers van de Huishoudbeurs om aan de slag te gaan met groenten en fruit op de Veggipedia Markt.
Bekijk project
Communicatiestrategie (aanstaande) vaders
Het NAGF ontwikkelde samen met een groep experts een communicatiestrategie om (aanstaande) vaders te betrekken bij het eten van groenten en fruit in het gezin.
Bekijk project
Nationaal Schoolontbijt
In 2017 en 2018 heeft het NAGF meegewerkt aan het Nationaal Schoolontbijt. In 2018 heeft het NAGF een bijdrage geleverd aan het doeboekje met puzzels en weetjes over groenten en fruit.
Bekijk project
Nationale Groenten- en Fruitdag
Supermarktketen Lidl heeft woensdag 20 juni uitgeroepen tot Nationale Groenten- en Fruitdag om te laten zien hoe lekker, makkelijk en betaalbaar groenten zijn. Het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit ondersteunt deze actie.

Bekijk project
Kom in de Kas
Tijdens Kom in de Kas openen verschillende glastuinbouwbedrijven in het hele land hun deuren voor het publiek. In 2018 en 2019 heeft het NAGF bijgedragen aan dit jaarlijks terugkende evenement.
Bekijk project
FETfit
FETfit is een educatieprogramma dat kinderen op een speelse wijze gezonder leert leven. Speciaal voor de aftrap van het vijfde seizoen van FETfit werden de kinderen in de keuken geassisteerd door NAGF ambassadeur Rudolph van Veen. 
Bekijk project
Ga voor Kleur placemats
Met de “Ga voor Kleur” placemats besteedt Rijk Zwaan in samenwerking met het NAGF extra aandacht aan (kleur)variatie in groenten.
Bekijk project
Fruit Logistica
In 2018 en 2019 was het NAGF aanwezig op de Fruit Logistica in Berlijn, de belangrijkste vakbeurs voor de internationale groenten- en fruithandel.
Bekijk project
Fruitcorso
In de derde week van september 2018 stond kleurrijk fruit centraal in de bijdrage van Koninklijke Fruitmasters aan het jaarlijks terugkerende Fruitcorso in Tiel.
Bekijk project
Kleurrijke groenten voor artsen
Op World Diabetes Day kregen zo’n 150 huisartsen en verpleegkundigen een kleurrijk groentepakket overhandigd. Deze artsen en verpleegkundigen hebben hun patiënten gestimuleerd hun leefstijl te veranderen en werden daarvoor bedankt. Het NAGF ondersteunt deze actie.
Bekijk project
Koffietijd
Seizoensgroenten zijn op een kleurrijke manier aan bod gekomen in het programma Koffietijd van RTL4. Dit initiatief is als pilot opgezet in samenwerking met het NAGF en Foodfirst Network. 
Bekijk project
Landelijke Appelplukdag
De Landelijke Appelplukdag in 2017 was onderdeel van de nieuwe oogst campagne van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO); een samenwerking met de campagne Ga Voor Kleur van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit.
Bekijk project
Groente op de barbecue
Samen met supermarktketen Coop zette het NAGF in de zomer van 2017 groente op de barbecue in de spotlight.
Bekijk project
Lancering Ga voor Kleur
Op 10 mei 2017 lanceerde toenmalig staatssecretaris Martijn van Dam de Ga voor Kleur campagne in de kleurrijke Markthal in Rotterdam.
Bekijk project