Fitgaaf!

Hummus! Op je brood of cracker. Het leuke aan hummus is dat je er zoveel kanten mee op kan. Het kan als gezonde dip, maar ook als broodbeleg bij het ontbijt...of bij de LUNCH! Het team van FitGaaf! plaatst op #NGFdag een speciaal recept om zelf je eigen hummus te maken.

Groente is supergezond! Voor kinderen en grote mensen. Voor grote mensen wordt door het Voedingscentrum aangeraden om elke dag 250 gram groente te eten. Voor kinderen ligt het wat lager en het is afhankelijk van hoe oud je bent. Voor kinderen van 4-9 jaar wordt 100-150 gram groente aangeraden en 150-200 gram voor kinderen van 9-12. Dat is bij elkaar opgeteld ongeveer 2 grote handen vol! Dat is best veel om allemaal tijdens het avondeten op te smikkelen, dus je kan overdag al beginnen. Met snacktomaatjes of worteltjes bijvoorbeeld.

Fitgaaf! leert je zelf hummus te maken! Het leuke aan hummus is dat je er zoveel kanten mee op kan. Het kan als gezonde dip, maar ook als broodbeleg bij het ontbijt...of bij de LUNCH! Het team van FitGaaf! plaatst op #NGFdag een speciaal recept om zelf je eigen hummus te maken.

Algemene informatie

Naam:
Fitgaaf!
Organisatie:
Fitgaaf!
Contact:
Tom Steffens
Email: