Verleidelijke fruitreclame in Duitsland
Het Duitse supermarktconcern Kaufland geeft een volledig andere betekenis aan de term Foodporn. Met de nieuwe online campagne 'Fruits of Love' vraagt de retailer op een verleidelijke manier aandacht aan hun meer dan 400 soorten groenten en fruit.

In het spotje -dat inmiddels al ruim 11 miljoen keer is bekeken- verlaat een jonge man zijn appartement om melk te halen. Zodra de deur dicht valt, ontstaat er direct een sensuele stemming onder de groenten en het fruit.
Wat volgt kan wellicht het beste omschreven worden als Fruitporn. De peer, die voorheen onopvallend op de keukentafel lag, begint zich 'uit te kleden'. Dit blijft niet onopgemerkt bij de andere voedingsmiddelen; de tomaten beginnen te zweten, de maïs poft spontaan en de paprika's krijgen hartkloppingen.

Deze sensuele doch smaakvolle kijk op groenten en fruit is op z'n minst origineel te noemen. "Eten is een onderwerp dat speelt met al onze zintuigen. We wilden deze sensuele boodschap op een esthetische en humoristische manier overbrengen", zegt Holger Oehrlich, directeur van het interne bureau van Kaufland, dat verantwoordelijk is voor deze reclamespot.
Op de website van de campagne Fruits of Love kun je de 'sterren' van de reclame ontmoeten. Zo maak je kennis met de strippende peer Heather Fresh en "Sexiest Tomato Alive" Jenny Juicy.