Spaanse campagne gelanceerd om groente-en fruitverkoop te stimuleren

Na de campagne 'Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit' van GroentenFruit Huis in samenwerking met het NAGF, is er sinds 27 april een soortgelijke campagne in Spanje van start gegaan: 'Frutas y Verduras #saludablemente'.

Stimuleren verkoop Spaanse groenten en fruit
De campagne wordt geleid door de Spanish Federation of Associations of Producers and Exporters of Fruits, Vegetables, Flowers and live plants (FEPEX). Het doel van de campagne, gericht op de Spaanse consument, is om de groente- en fruitsector te belichten en  om het belang te benadrukken van groenten en fruit van Spaanse bodem in deze tijd van corona.

Campagnevideo
De campagnevideo is hier te bekijken. Vrij vertaald wordt het volgende in de video gezegd:

"Nu
mis je wat er altijd is geweest

Nu
waardeer je weer het simpele en een authentieke smaak

om echt te koken

om te zorgen voor wat belangrijk is

Nu
leef gezond

Groenten en fruit"

De campagne zal gedurende twee weken getoond worden op de radio, televisie, en social media. Via al deze kanalen zal verwezen worden naar de campagnewebsite.

Partnerorganisaties
Partner worden kan op vrijwillige basis met gelijke contributies voor iedereen van 500 euro voor elke tien miljoen euro aan omzet, met een minimale en maximale limiet. Momenteel zijn er 74 bedrijven en 16 verenigingen partner geworden met een wereldwijde bijdrage van 211.000 euro. Deze samenwerking van organisaties roept alle bedrijven in de sector op om te helpen om groenten en fruit zo veel mogelijk onder de aandacht te brengen.

Bekijk hier de campagne 'Zorgt u voor elkaar? Zorgen wij voor uw groenten en fruit'.