Meer fruit eten onderweg met actie 'Filefruit'
De zomer is voorbij en de files nemen weer toe. Als je langer onderweg bent heb je tijd voor het eten van een extra stuk fruit. Dat kunnen we goed gebruiken, want maar liefst 7 op de 8 volwassenen eet onvoldoende fruit (bron: RIVM). Daarom starten de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) en het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) op maandag 16 september de actie 'Filefruit'. Deze actie staat in het teken van het eten van fruit onderweg als nieuw eetmoment.

"Als je op meer momenten van de dag fruit eet, kom je makkelijker aan de aanbevolen dagelijkse hoeveelheid fruit van 200 gram", aldus Karin Bemelmans, coördinator van het NAGF. “Met de Filefruit campagne willen we bereiken dat iedereen in de namiddag op weg naar huis kiest voor fruit om de lekkere trek te stillen. Een goed moment voor een lekkere frisse Nederlandse appel of peer”, vindt Gerard van den Anker, voorzitter van de NFO.
De campagne Filefruit loopt van maandag 16 t/m zondag 29 september. Tijdens de campagne is een speciale radiospot te horen op Qmusic en Skyradio. Ook zal op social media en in verschillende verkeersapps aandacht aan Filefruit worden geschonken, onder meer op Weerplaza en Buienalarm. Op donderdag 26 september is er nog een flitsende actie, waarbij een Filefruit promotieteam in de namiddag appels en peren uitdeelt aan automobilisten op weg naar huis. Dan worden ook de resultaten bekend gemaakt van een onderzoek naar eetgedrag achter het stuur. Bij deze actie haakt onder meer bedrijfscateraar Vitam aan, die ook wil stimuleren dat werknemers Filefruit meenemen voor onderweg.
De NFO en het NAGF roepen alle AGF-bedrijven op om zich bij de Filefruit campagne aan te sluiten op social media. Gebruik hierbij #filefruit, eventueel aangevuld met #lekkerfruitvooronderweg en #gavoorkleur. Kijk voor meer informatie op www.filefruit.nl
Filefruit is op initiatief van de Nederlandse Fruittelers Organisatie (NFO) uitgegroeid tot een gezamenlijke actie met het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF), Fruitmasters, the Greenery en Vogelaar Vredehof. Filefruit is een actie binnen de Fruitigste campagne van de NFO, waarmee Nederlands fruit en de fruittelers zelf goed op de kaart worden gezet.