Britse kinderen gaan weer de strijd aan met groenten
De Britse 'Eat them to defeat them' campagne uit 2019 is wegens success verlengd .

Begin vorig jaar werd in Groot Brittannië de "Eat Them to Defeat them" campagne gelanceerd. De campagne is een samenwerking tussen tv-zender ITV en de Veg Power campagne, met financiële bijdrage van een aantal grote retailers zoals Aldi, Marks and Spencer en Tesco en in-kind bijdrages van media partners. Het was de grootste campagne ooit gericht op het bevorderen van groenteconsumptie in het Verenigd Koninkrijk
De campagne combineert elementen van gamification en storytelling door kinderen neer te zetten als helden die de boosaardige groenten moeten verslaan door ze op te eten. Volwassenen hebben hulp van de kinderen nodig in de strijd tegen groenten.

Deze creatieve campagne is succesvol op meerdere gebieden; zo viel de commercial in de prijzen voor Beste Reclame. Maar nog belangrijker; meer dan 650.000 kinderen aten meer groenten tijdens de campagneperiode; wat neerkomt op zo'n 18 miljoen meer verkochte eenheden groente.
Het is dan ook geen verrassing dat de campagne dit jaar een vervolg krijgt. De zenders ITV, Channel 4 en Sky leggen gezamenlijk 10 miljoen aan uitzendrechten voor de reclameboodschap van 10 seconden neer. De campagne duurt zeven weken, met elke week aandacht voor een andere groente. Meer dan 1500 scholen doen dit jaar mee.
Eat them to defeat them is onderdeel van de Peas Please campagne van the Food Foundation. Het NAGF is als enige niet-Britse organisatie lid van hun Peas Please Advisory Board.
Bekijk hier het creatieve reclamespotje van Eat them to Defeat them