NAGF Admin

Groenten met 'sexy' naam vaker gekozen

Uit recent onderzoek blijkt dat wanneer de naam van groentegerechten wordt opgeleukt, mensen sneller geneigd zijn deze te bestellen en er meer van te eten. Termen als  "suikervrij" zorgen juist voor een verminderde eetlust, zelfs als deze op exact dezelfde manier is bereid. 

Kleur van de Week: Rood

De kleur van deze week is … Rood! Rood is de perfecte kleur om je gerechten meer pit te geven. Wat dacht je van een smakelijk wok gerecht van radijsjes, lente-uitjes en koriander? Ga voor meer inspiratie naar www.gavoorkleur.nl

Eerste46474849505152535455Laatste
Voortgang en Jaarverslag

Jaarverslag oktober 2017-oktober 2018 - Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Pdf jaarverslag

Tussentijds verslag 2018-  Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Pdf tussentijds verslag 

Kamerbrief over accenten in het voedselbeleid voor de komende jaren
Minister Schouten (LNV) en staatssecretaris Blokhuis (VWS) informeren de Tweede Kamer over het voedselbeleid en de specifieke accenten die zij hierin de komende jaren willen zetten. Het NAGF wordt hierin genoemd als initiatief voor het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit. Lees hier de Kamerbrief

Kamerbrief met de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Staatssecretaris Van Dam (EZ) en minister Schippers (VWS) sturen de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit aan de Tweede Kamer. Dit actieplan richt zich op het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit in Nederland.
Kamerbrief in pdf

Verslag 1e Fase NAGF januari 2017 - oktober 2017 - Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Klik hier om het verslag in te zien. 

 

Documenten

A Plate full of Vegs and Facts
Lees hier de volledige Bachelorscriptie van onze stagaire Juliette Goldbach naar hoe de consumptie van groente en fruit kan worden gestimuleerd in de horeca. 

Verslag lancering 'Ga voor Kleur' 
Met het starten van de video ‘Ga voor kleur’ lanceerde staatssecretaris Martijn van Dam gistermiddag de gelijknamige actie in de kleurrijke Markthal in Rotterdam. De campagne is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en uitgevoerd door Food Cabinet. Het doel: gedragsverandering bij de consument naar een hogere consumptie van groenten en fruit.

Download hier het verslag

Pledge Vegetable Summit 
Lees hier de Engelstalige pledge van GroentenFruit Huis en het Nationaal Actieplan Groente en Fruit namens de Nederlandse groente en fruit-sector voor de Vegetable Summit van 24 Oktober 2017 in Londen. 

Over Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Chain Magazine Juli 2017- Nationaal Actieplan Groenten en Fruit 

Slotverklaring Voedseltop 2017
Pdf Slotverklaring