NIEUWS

Fruit is populair tussendoortje

Fruit is een populair tussendoortje onder de Nederlanders. Dit blijkt uit marktonderzoek van Multiscope. Maar liefst 48% van de respondenten gaf aan fruit te eten als tussendoortje. 
donderdag 17 augustus 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (45)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:

Ga voor Kleur: Geel

Zon of geen zon, wij zijn deze maandag in een tropische stemming. De kleur van deze week is namelijk Geel en het product van de week is de Ananas! Wist je dat: een ananas rijp is als de vrucht lekker ruikt en de bladeren op de kruin gemakkelijk los te trekken zijn? Voor meer weetjes, feitjes en recepten, kijk op Veggipedia. 

maandag 14 augustus 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (35)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:
Eerste45678910111213Laatste
Documenten

Kamerbrief met de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Staatssecretaris Van Dam (EZ) en minister Schippers (VWS) sturen de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit aan de Tweede Kamer. Dit actieplan richt zich op het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit in Nederland.
Kamerbrief in pdf

Slotverklaring Voedseltop 2017
Pdf Slotverklaring

Over Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Chain Magazine Juli 2017- Nationaal Actieplan Groenten en Fruit 

Resultaten PPS Project ‘Meer groente en fruit is goed voor iedereen’
Als er meer groente en fruit wordt gegeten, verbetert naast de volksgezondheid, vanzelfsprekend ook de marktpositie van telers en handelaren. Maar hoe verleid je consumenten tot het eten van de aanbevolen hoeveelheden? In dit PPS-project is dit voor specifieke doelgroepen (jonge kinderen, scholieren, werknemers en gasten in de horeca) in real life situaties onderzocht.
Pdf brochure resultaten 'Meer groente en fruit is goed voor iedereen'

Documenten

Verslag lancering 'Ga voor Kleur' 
Met het starten van de video ‘Ga voor kleur’ lanceerde staatssecretaris Martijn van Dam gistermiddag de gelijknamige actie in de kleurrijke Markthal in Rotterdam. De campagne is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en uitgevoerd door Food Cabinet. Het doel: gedragsverandering bij de consument naar een hogere consumptie van groenten en fruit.
Download hier het verslag

Ga voor Kleur in Fruitmasters Magazine
I
n de nieuwste editie van Fruitmasters Magazine wordt extra aandacht besteed aan Ga voor Kleur. Lees hier meer. Ook zijn er voor de kinderen kleurrijke breinkrakers waarmee een leuke prijs te winnen valt.