NIEUWS

Landelijke appelplukdag 16 september 2017

Appelplukdag

In 35 boomgaarden kan iedereen deze zaterdag weer zelf appels komen plukken. En peren, want die zijn er natuurlijk ook.

Met de Landelijke Appelplukdag verbindt de Nederlandse Fruittelers Organisatie een grote groep fruittelers die hun bedrijf openstellen voor publiek. Jaarlijks trekt dit evenement rond de 40.000 tot 45.000 bezoekers. Dit jaar ook in samenwerking met het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit.

 

donderdag 14 september 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (30)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:

Kleur van de Week: Rood

Deze week staat Rood centraal. De kleur van de nieuwe oogst van de appelen. Pluk deze week ook zelf je eigen appels op de Landelijke Appelplukdag a.s. zaterdag. 

zondag 10 september 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (28)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:
12345678910Laatste
Documenten

Kamerbrief met de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Staatssecretaris Van Dam (EZ) en minister Schippers (VWS) sturen de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit aan de Tweede Kamer. Dit actieplan richt zich op het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit in Nederland.
Kamerbrief in pdf

Slotverklaring Voedseltop 2017
Pdf Slotverklaring

Over Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Chain Magazine Juli 2017- Nationaal Actieplan Groenten en Fruit 

Resultaten PPS Project ‘Meer groente en fruit is goed voor iedereen’
Als er meer groente en fruit wordt gegeten, verbetert naast de volksgezondheid, vanzelfsprekend ook de marktpositie van telers en handelaren. Maar hoe verleid je consumenten tot het eten van de aanbevolen hoeveelheden? In dit PPS-project is dit voor specifieke doelgroepen (jonge kinderen, scholieren, werknemers en gasten in de horeca) in real life situaties onderzocht.
Pdf brochure resultaten 'Meer groente en fruit is goed voor iedereen'

Documenten

Verslag lancering 'Ga voor Kleur' 
Met het starten van de video ‘Ga voor kleur’ lanceerde staatssecretaris Martijn van Dam gistermiddag de gelijknamige actie in de kleurrijke Markthal in Rotterdam. De campagne is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en uitgevoerd door Food Cabinet. Het doel: gedragsverandering bij de consument naar een hogere consumptie van groenten en fruit.
Download hier het verslag

Ga voor Kleur in Fruitmasters Magazine
I
n de nieuwste editie van Fruitmasters Magazine wordt extra aandacht besteed aan Ga voor Kleur. Lees hier meer. Ook zijn er voor de kinderen kleurrijke breinkrakers waarmee een leuke prijs te winnen valt.