NIEUWS

Groenten met 'sexy' naam vaker gekozen

Uit recent onderzoek blijkt dat wanneer de naam van groentegerechten wordt opgeleukt, mensen sneller geneigd zijn deze te bestellen en er meer van te eten. Termen als  "suikervrij" zorgen juist voor een verminderde eetlust, zelfs als deze op exact dezelfde manier is bereid. 
donderdag 15 juni 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (74)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:

Kleur van de Week: Rood

De kleur van deze week is … Rood! Rood is de perfecte kleur om je gerechten meer pit te geven. Wat dacht je van een smakelijk wok gerecht van radijsjes, lente-uitjes en koriander? Ga voor meer inspiratie naar www.gavoorkleur.nl

maandag 12 juni 2017/Auteur: NAGF Admin/Aantal views (71)/Reacties (0)/
Categorieën: NAGF
Tags:
Eerste17181920212223242526Laatste
Documenten

Kamerbrief met de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Staatssecretaris Van Dam (EZ) en minister Schippers (VWS) sturen de stand van zaken Nationaal Actieplan Groenten en Fruit aan de Tweede Kamer. Dit actieplan richt zich op het stimuleren van de consumptie van groenten en fruit in Nederland.
Kamerbrief in pdf

Slotverklaring Voedseltop 2017
Pdf Slotverklaring

Over Nationaal Actieplan Groenten en Fruit
Chain Magazine Juli 2017- Nationaal Actieplan Groenten en Fruit 

Resultaten PPS Project ‘Meer groente en fruit is goed voor iedereen’
Als er meer groente en fruit wordt gegeten, verbetert naast de volksgezondheid, vanzelfsprekend ook de marktpositie van telers en handelaren. Maar hoe verleid je consumenten tot het eten van de aanbevolen hoeveelheden? In dit PPS-project is dit voor specifieke doelgroepen (jonge kinderen, scholieren, werknemers en gasten in de horeca) in real life situaties onderzocht.
Pdf brochure resultaten 'Meer groente en fruit is goed voor iedereen'

Documenten

Verslag lancering 'Ga voor Kleur' 
Met het starten van de video ‘Ga voor kleur’ lanceerde staatssecretaris Martijn van Dam gistermiddag de gelijknamige actie in de kleurrijke Markthal in Rotterdam. De campagne is een initiatief van het Nationaal Actieplan Groenten en Fruit (NAGF) en uitgevoerd door Food Cabinet. Het doel: gedragsverandering bij de consument naar een hogere consumptie van groenten en fruit.
Download hier het verslag

Ga voor Kleur in Fruitmasters Magazine
I
n de nieuwste editie van Fruitmasters Magazine wordt extra aandacht besteed aan Ga voor Kleur. Lees hier meer. Ook zijn er voor de kinderen kleurrijke breinkrakers waarmee een leuke prijs te winnen valt. 

Pledge Vegetable Summit 
Lees hier de Engelstalige pledge van GroentenFruit Huis en het Nationaal Actieplan Groente en Fruit namens de Nederlandse groente en fruit-sector voor de Vegetable Summit van 24 Oktober 2017 in Londen.